pátek 25. ledna 2019

Tábor 2018 - Starověký Egypt

Sobota 7.7. – Den 1
Když jsem se v sobotu probudil, tak jsem byl první vzhůru, pak jsem ještě odpočíval (první den – teprve se přijíždělo?). Když vstali Roveři, tak se začalo pracovat. Klikař šel dodělávat kárku, Papež šel vařit, ostatní umývali nádobí a já šel do lesa pro chrastí. Poté jsem si uklízel ve stanu. Když přijel zbytek skautů tak bylo hodně práce, stavěl se tábor, pak jsme odpočívali ve stanu.
K večeři jsme měli rohlík s pomazánkou a když přijel Bráca tak jsme odešli k táboráku kde byla zábava, zpívali jsme, byly tam scénky, poté jsme objevili mumii, která byla moc agresivní, pak jsme šli spát.
--Rybák

Neděle 8.7. – Den 2
Dnes ráno byla lehká rozcvička, protože byla neděle. Ke snídani byla buchta, potom jsme s Klikařem stavěli stan, ukazoval nám, jak se staví a společně jsme ho postavili.
Ke svačině jsme měli mrkev a potom jsme jeli do Klatov překvapit paní Tesařovou. Jeli jsme jí zazpívat pár písniček a zahrát na kytaru, pak jsme šli do Klatovských katakomb, kde jsme viděli mumie. Na cestu jsme dostali „balíček přežití“ a v něm bylo: tatranka, jablko, dva rohlíky, salám a sýr. Zbytek jsme měli i na svačinu. Vedoucí nás odvezli autem ke stanici Luby a odtud jsme šli pěšky až do tábora. Na nástupu nám rozdali „zbrojní průkazy“, na kterých byly různé nástroje a my se s nimi musíme naučit zacházet. Na každý nástroj byl jiný vedoucí nebo rover. Pokud se s nimi naučíme, dostaneme podpis k tomu nástroji na papírku a můžeme je používat bez dozoru. Večeře byla výborná – Těstoviny s párkem a rajčatovou omáčkou. V plánu bylo i vysvětlení CTH (CeloTáborová Hra), ale protože jsme z výpravy přišli docela pozdě, tak se přesunulo na pondělí. Dnes v noci na pondělí byly taky první hlídky.
--Abuk

Pondělí 9.7. – Den 3
Vstali jsme zhruba v 8:30 a služba už byla vzhůru a připravovala si kuchyni. Po rozcvičce jsme šli na snídani, byly výborně oslazené vločky a po nástupu v krojích nám vedoucí vysvětlili pravidla celotáborové hry.
Kdo měl zájem zdokonalit se v používání nářadí, seker a zbraní, věnoval se získání zbrojního průkazu, ostatní uklidili táborové náměstíčko a vyzdobili ho pomocí mechu a šišek. Po obědě a poledním klidu se rozdávaly bambulky. Je to součást celotáborové hry, jsou z plyše a jsou různě barevné. Před večeří jsme si vylosovali názvy stanů a po večeři byla dobrovolná hra Boj s příšerami, což byl i vedoucí v maskách. Naše egyptské skupinky nakonec všechny příšery porazily.
--Ash

Úterý 10.7. – Den 4
Dnešní den jsme zahájili rozcvičkou a po umytí na nás čekaly švédské stoly „hody doprovody“. Po snídani byl nástup v krojích, kde se řekly důležité informace, a pak jsme šli na výlet po okolí a podívat se do pískovny na břehule. Ve svazích nedaleko tábora jsme také zahráli hru se zbraněmi NERF. Cestou zpátky jsme ještě vyšli na Drkolnou, ale začínalo pršet, a tak jsme seběhli do tábora, kde byl akorát oběd.
Po poledním klidu jsme si vzali tmavé ponožky a Savem jsme je zdobili a vybarvili egyptskými vzory. Po večeři jsme hráli celotáborovou hru a v noci byly hlídky.
--Písař

Středa 11.7. – Den 5
V půl deváté byl budíček, hned potom rozcvička a poté snídaně. Po nástupu v krojích se pověsila vlajka a rozdělila práce na dnešní den. Skupinka, která měla službu, šla pro vodu, ostatní vyráběli dřevěné placky na názvy stanů, např. Nilská pyramida, Luxorský sarkofág nebo Sluneční sfinga.
Pak se šlo na oběd, byly výtečné fazole a o poledním klidu se vytvořila dokonce malá fronta na latrínu. Na konci poledního klidu byla připravena přednáška o Egyptě, kde jsme se dozvěděli mimo jiné, že největší stavby byly ve Staré říši. Poté jsme si zahráli šátkovanou a šli si zahrát do pevnosti. K večeři byl Krém Pepka námořníka a potom jsme odehráli další tah celotáborové hry. Pak už se šly pouze čistit zuby a byla večerka.

Čtvrtek 12.7. – Den 6
Dnes byl budíček velmi brzy, protože probíhala Military hra. V 6 hodin už jsme byli vzhůru a poslouchali instrukce. Poplach hlásil, že jaderná elektrárna v Hájích byla v háji. Pro tento den jsme byli rozděleni do jiných skupin, naše skupina nesla název Temelín a druhá se jmenovala Dukovany.
Dostali jsme vojenské obleky a v rámci skupin jsme dostali různé funkce, např. hackery nebo medici. Vysílačkami jsme obdrželi různé pokyny a questy, jako třeba uvařit si polévku. Naše skupina dlouho vedla a po večeři se menší bratři přesunuli do tábora na noc, ostatní přespali v pevnosti.
--Kosmas

Dnes píšu kroniku i já, aby byl pohled i od člena jiné družinky, a protože je to vojenská hra, tak je to formou vojenského zápisu.
6:00 budíček, siréna, prý vybouchla jaderná elektrárna
1:00 noční klid
--Šašek

Pátek 13.7. – Den 7
Dneska ráno nebyl klasický budíček ani rozcvička, protože jsme spali za táborem. Dopoledne skončila Military hra, vrátili jsme vybavení, sbalili jsme si věci na výlet a vyrazili do Sušice.
V aquaparku jsme si dobře zaplavali a na náměstí jsme si koupili něco na zub a jeli autobusem do tábora. Proběhlo křtění stanů a pak se rozdělila práce. Jedna skupinka šla pro vodu, služba dělala večeři, někdo pracoval se dřevem, někdo se učil písničky. Po večeři jsme si zazpívali a pak už byla jen večerka.
--Rafan

Sobota 14.7. – Den 8
Dnes jsme měli rozcvičku v 8:40, neběželi jsme ke statku, ale okolo obelisku. Ke snídani se podávalo müsli s mlékem a po nástupu bylo pokračování celotáborové hry. Po skupinkách jsme si začali chystat scénky k táboráku.
K obědu byly klobásy a maso přímo z grilu. Po obědě byl dlouhý polední klid, při kterém jsme nacvičovali scénky a připravovali pouťové atrakce. Pomalu začali přijíždět rodiče a starší skauti a kolem páté hodiny se spustil provoz atrakcí. Po krátkém odpočinku se podávala večeře a potom se všichni přesunuli k táborovému ohni, kde se odehrály scénky a pak až do noci zpívaly písničky.
--Prapor

Neděle 15.7. – Den 9
Ráno jsem se vzbudil v 7:49. Budíček byl v 9:00. K snídani jsme měli Dobroty od maminek. Po obědě jsme vyrazily na 12 km cestu na nádraží. Až jsme dorazily tak jsme jeli vlakem. Pak jsme šli jenom chvíli, začalo pršet a já neměl nic jiného než tílko, tak nás svezli autama až ke hradu Rábí, kde pořád pršelo, tak jsme se šli schovat do hostince, kde každý dostal polívku. Dávali fotbal Chorvatsko vs. Francie. Poté jsme se asi v půlce utkání vydali na hrad Rábí, kolem kterého jsme si udělali asi tak 15minutový okruh, který jsme zakončili výbornou točenou zmrzlinou s příchutí lískového ořechů nebo čokolády.
Po výborné zmrzlině nám Klikař řekl něco o jeho historii. Nakonec jsme se zahlceni informacemi od Klikaře vydali na cestu k nádraží. Přijela pro nás tři auta, která nás dostala na zříceninu, na které jsme spali. A nasbírali jsme dříví. Asi po hodině přijeli krosny a všichni si vybalily na spaní. Zabásnila se Večerka a šlo se spát.
--Pyro

Pondělí 16.7. – Den 10
V pondělí ráno jsme vstali. Pak protože mělo pršet tak jsme se museli sbalit a jet do tábora, někdo se těšil a někdo ne.
Pak jsme čekali, než dojedou ostatní, vybalovali jsme si a připravovali si věci na spaní. Měli jsme pak jídlo a jít do pevnosti, ale byl oběd, byli jsme z toho smutní, ale stejně jsme se dočkali pevnosti, všichni jsme si zahráli. Klikař vymyslel módy her a pak jsme šli spát.
--Matelo

Úterý 17.7. – Den 11
Ráno jsem se probudil a Papež zatroubil nástup na rozcvičku. Po rozcvičce jsme šli do sprchy, sbalili jsme se a vyrazili na koupaliště. Na koupališti jsme se převlékli a šli do bazénu.
Vzali jsme si vodní pistole. Po vykoupání jsme se vrátili do tábora, poté byla dobrovolná bojovka.
--Skřítek

Středa 18.7. – Den 12
Dnes byl budíček velmi pozdě, protože včera byla bojovka, která končila až dlouho po půlnoci. Rozcvička se konala normálně a běželi jsme na statek, kde se někteří z nás svezli krátce na traktoru, což bylo super. Po snídani začal dlouhý deskovkový workshop, na několika stanovištích se hrály různé deskové hry a mohli jsme se vystřídat.
Škebloň mezitím jel na polikliniku se zraněnými, my jsme si dali oběd a po poledním klidu jsme myli nahromaděné nádobí. Také se dohrály rozehrané deskové hry, služba nachystala jogurt s ovocem a potom zůstala rovnou v kuchyni a začínala připravovat večeři. Potom proběhla krátká sportovní chvilka a blížila se večerka. Někteří však byli vzhůru i po večerce, protože byla krátká noční hra.
--Apollo

Čtvrtek 19.7. – Den 13
Ráno jsme se probudili na rozcvičku a běželi jsme ke statku, tam a zpátky. U pumpy jsme se všichni umyli a potkali jsme psa kterého potkáváme hodně často. K snídani jsme měli rohlík s marmeládou, po snídani byl nástup v krojích kde se vyvěšovala vlajka. Po nástupu byla kontrola stanů a nástup do kuchyně, službu měli sarkofágy. K obědu jsme měli těstoviny s masem, po obědě byl tah celotáborový hry.
Přijel dědeček Apolla a pracovali jsme s keramickou hlínou, potom odjel Apollův děda a byla pevnost. Po pevnosti byla vojna není kojná. Byl nástup na odchod na slibový oheň, potom se šlo spát.
--Lišák

Pátek 20.7. – Den 14
Ráno byla rozcvička. Po ní jsme šli na snídani. K snídani byly rohlíky s různými pomazánkami. Pak jsme chvíli uklízeli a šli jsme hrát Salzburg.
Potom jsme jeli na koupaliště. Tam jsme plavali a po nějaký době byl autotest. A odehrál se tah celotáborové hry. Po koupališti se odehrálo vyhodnocení autotestu, první čtyři mohli řídit auto na louce. Pak jsme šli k slavnostnímu táboráku, tam jsme si zazpívali a byl velkolepý závěrečný event celotáborovky.
--Skokan

Sobota 21.7. – Den 15
Dnes ráno jsme si začali balit a k snídani byla vánočka + marmeláda. Kvůli balení nebyla rozcvička. Začali si pro nás přijíždět rodiče a kdo chtěl, hrál „Vojna není kojná“.

Pozice „Vojna není kojná“
●●●○ Major
●●●○○ Plukovník
●●●○○○ Generál

Tentokrát jsme tábor nebořili, protože zítra přijede tábor z fary kostela sv. Jakuba.