neděle 12. února 2023

Tábor 2022 - Anglosaská Anglie

Vyprávěné kroniky naleznete ZDE
Čtvrtek 14.7. – Den -2
Ráno se stavěly stany a po příjezdu Veveřáka s Hugem provedl Škebloň s Veveřákem Huga po táboře. Pak Veveřák s Hugem, Škebloněm a Pálkařem prohledávali letáky, aby mohli uskutečnit nákup. Asi kolem 14 hodin jsem přijel já s Ashem a přidali jsme se ke skupince Afra, Bráchy a Lovce, která stavěla stany. V průběhu stavění začalo pršet, takže jsme museli věci přikrýt plachtou. Když přestalo pršet, tak se skoro celý tábor věnoval stavbě stanů. Večer jsme zjistili, že se Pálkařovi rozbilo auto, takže se nákupčí vrátili až hluboko v noci. Když jsme přestali stavět stany, tak jsme si na chvilku poslechli Rybáka s Mikem, kteří hráli na piáno a kytaru a pak jsme šli spát. Spaní samozřejmě nebylo bezproblémové. Kvůli dešti napršelo do stanu, který někdo nechal otevřený, a tak se někteří museli přesunout do Stožárova stanu. A Hugo spal mokrej.
--Písař
Pátek 15.7. – Den -1
Abych vás zasadil do kontextu, třeba hodinu a víc před půlnocí jsem byl na nákupech se Škebloněm, abychom měli co jíst, když jsme se vrátili, tak byl velkej slejvák, který po chvíli přestal, pak jsme z auta vyndavali chálky a pak šli spát do stanu, který celou přeháňku měl otevřené větrací okénko-dveře, pokud se nepletu, větrací otvor by přece nenapáchal tolik škody…. Ráno jsem se probudil v mokrém spacáku s mokrým kufrem a ve strašném vedru, a to nemluvím o zatemněné místnosti. Když jsem vylezl, tak jsem zjistil, že je venku docela chladno oproti stanu, no a tak jsem se vydal ke grilu, kde většina chábrů chálkovala rohlíky s pomazánkou z ryb a dalších přísad, tam jsme si rozdělili práci, většina lidí si vzala stavění stanů, ale já jsem si vybral mytí nádobí. Ze začátku jsme jen třídili nádobí, ale pak jsme všechno museli vysavovat a umýt, jelikož naše voda byla vařící a nechtěla vychladnout, tak jsme se pustili do kuchyně umývat stoly. To bylo docela rychle, když jsme to měli tak jsem šel pomáhat Klikařovi a ostatním vyměřit obsah a poloměr kruhu, poté jsem šel umývat, protože voda vychladla, když jsem to měl hotové, tak všechny stany byly postavené. Já jsem však ještě šel pomáhat a dělat chálku kterou byly bramboráky. Když jsem je měl hotové tak byla obědo-večeře, poté si nevzpomínám, ale myslím, že jsme jen přehodili plachty na stany a ubytovali jsme se, vybalili a šli pomáhat s nějakýma věcma a pak jsme měli přednášku od Klikaře o sociálních experimentech, poté jsme šli na koncert, který byl pěkně drahej, tak s námi chtěl kasař smlouvat, ale to jsme už odcházeli a vraceli se do tábora. Cestou jsme však narazili na sociální experiment, tak jsme ho zvedli a zjistili, že nás Klikař s Kočím nebo Stožárem pozorují zpoza stromu, a tak jsme se vraceli se sociálním experimentem, poté většina lidí šla spát, ale já, Písař, Skokan a Klikař jsme si ještě povídali a když nám už byla zima, tak jsme šli spát do stanů.
--Hugo

Sobota 16.7. – Den 0 – příjezd
Když jsme přijeli, tak mi Škebloň nebo Klikař, už nevím, řekl, ať si najdu stan. Asi v půlce vybalování nás Škebloň vzal na prohlídku. Asi v půlce přijel Honza, když jsem ho viděl, tak jsem mu ukázal náš stan, pak nám Škebloň řekl, ať přijdeme na druhou půlku prohlídky, pak jsem si šel vybalit, pak bylo asi 10 minut volno, a pak jsme s Honzou a dalšíma klukama šli sbírat smůlu. Pak bylo volno a večer byl oheň.
--Frankie
Přijeli jsme do tábora a Škebloň nám ukázal, kde bude táborový oheň, záchody, jáma na věci, který se rozloží, a potom nám ukázal řeku a studnu, a potom jsem se šel s Vojtou vybalit. Pak rodiče odjeli zpátky domů. Když jsme si dovybalili, tak jsme šli sbírat smůlu ze stromů, potom byl polední klid, a po poledním klidu jsme měli volno až do večera, a večer byl slavnostní oheň, a po slavnostním ohni jsme šli spát. Dobrou noc.
--Honza

Neděle 17.7. – Den 1
Nedělní ráno pro mě začalo mší v Plánici, kam nás doprovázel Cibul. V kostele ho mimochodem oslovil jeden oldskaut, který se hned ptal, zdali známe Brácu. Po mši jsem se s ostatními rádci zabýval převážně stavbou pevnosti, která pokračovala i po obědě až do pozdního odpoledne. K večeru nám Jitka představila svět hmyzu v okolí tábořiště, a to jak v lese, tak i v potoce. Večer se losovaly názvy stanů, vyslechli jsme si povídání o eposech a šlo se spát.
--Impuls
Vzbudil jsem se, a jelikož nebyla rozcvička, tak byl ihned ranní nástup, kde jsem si mohl vybrat, jestli chci podložku do stanu, na což jsem souhlasil, takže moje dopolední práce byla měření a řezání dříví. Ke snídani byly takzvané anglosaské stoly, což byly rohlíky a na to marmeláda, nutella, atd. Poté bylo vysvětlení CTH a testovací tah, který skončil tak, že hře rozumím na 100%. Následovaly zelené koule ke svačině, které byly moc dobré. Potom se dále dodělávala práce z dopoledne, která skončila tím, že poté byl bezpečnostní kurz se Strejdou, kde jsme si zopakovali, jak držet a používat nástroje při práci. Poté byly žoužele s Jitkou, kde jsme chytali jakoukoliv suchozemskou a vodní havěť v okolí. Poté byla večeře, ke které byly rohlíky s rybí pomazánkou. Následovalo zavedení WC chatu, a taky kdo bude psát kroniku. Při večerníčku se vysvětlovala anglická poezie, a taky jsme pojmenovali stany, můj a Kosmasův stan se jmenuje Slizkej kodex. Potom se šlo spát.
--Kuchtík

Pondělí 18.7. – Den 2
Ráno jsem se probudil a čekal jsem asi půl hodiny, než někdo zapíská na nástup na snídani (vločkovou kaši). Po snídani následovala Ashova rozcvička a běh na statek. Po nástupu v krojích byla kontrola stanů. Na prohlídku okolí nám rozdali Nerf zbraně. Já a pár dalších kluků jsme si vzali vlastní zbraně. Když jsme procházeli kolem pevnosti tak na nás zaútočili starší. Na výhru proti starším byla šance téměř nulová. Po prohlídce okolí následoval oběd. Na oběd bylo knedlo vepřo zelo. Po obědě jsem se na nástupu dozvěděl, že se pojede autem na koupaliště, když jsme dorazili na koupaliště, rozpoutala se velká vodní bitva a nechybělo ani házení do vody. Po koupání nás čekala sedmi kilometrová náročná cesta do tábora. Hned na začátku cesty na nás čekal obchod. Když jsme dorazili do tábora, čekaly na nás leviňáky. A teď sedím v jídelně a čtu vám tuto kroniku.
--Betadine
Když jsem se probudil, tak první věc, kterou jsem viděl, byl Míček. Bylo 7:50 a říkal, že musím vstávat. Když zapískala píšťala, oblékl jsem se a šel na Ashovu rozcvičku. Když jsme byli dostatečně rozcvičení, nezbývalo nic jiného než běh na statek. Opět jsme se protáhli a rozcvičku završili během zpět do tábora. Na snídani byly zelené vločky s dalšími příchutěmi. Jelikož jsem byl služba na mytí, tak hned další co nás čekalo bylo umytí a sedření spálených vloček na dně hrnce. Asi po patnácti minutách byl nástup v krojích, kde jsme zvedli vlajku a zahájili pracovní část dne. Po nástupu v krojích jsme odešli do stanů a proběhlo Sirkovo hodnocení stanů. Já se spolubydlícím jsme dostali téměř plný počet bodů. Vyfotil nás Cibul a šli jsme zase mýt plný koš nádobí. Po svačině byl průzkum okolí smíchaný s neustálým utíkáním od zlých rádců a roverů. Navštívili jsme Texarkánu a četli jsme staré zápisy od našich skautů. Na naší cestě jsme se vydali zpátky do tábora a přímo na oběd. Na oběd byl knedlík s masem a špenátem. Polední klid jsme se skupinou strávili mytím nádobí z obědu a zbytkem nádobí ze snídaně. Po nějaké době už všichni nasedali do aut s připraveným batohem na koupaliště. S koncem Klikařovy několika sekundové přednášky o bezpečnosti jsme se šli koupat. Zpět z koupaliště už cesta trvala déle, jelikož jsme do tábora šli pěšky. Dále následovalo ukončení pracovní části dne. Byla večeře, četly se kroniky a šli jsme spát.
--Tom

Úterý 19.7. – Den 3
V 0:00 nás odvezli na noční výsadek, a tak kolem 1 hodiny jsme byli na místě. Teprve až zavolali Veveřákovi, tak jsme si mohli sundat šátek z očí. Díky některým členům netrvalo dlouho se zorieontovat. Dorazili jsme do tábora kolem 6 hodiny a spali jsme tak do 12:00. Potom se dělaly věci jako čištění pevnosti, stavění cvičného stanu a CTH. Vysvětlovaly se hlídky s perimetrem pro lidi, co to neznají.
--Šašek
Den jsme začali Afrovou rozcvičkou. K snídani jsme měli záviny a bábovku. Poté nám přišel dopis z tábora od střediska Kudlanky. Bylo to vtipné. Pak jsem trávil čas vyráběním jmenovky na stan. Náš stan se jmenuje "Falešná ovce." O chvíli později jsem absolvoval Klikařovu přednášku o tom, jak se staví stan ⛺. Teď už vím, jak se staví stan ⛺. Pak jsem provedl tah celotáborové hry. Na oběd jsme měli kuskus. Po obědě byl klid. A po klidu jsme měli Škebloňovu zdravotnickou přednášku. Pak jsem šel hrát volejbal 🏐. Po volejbalu jsme šli na večeři. K večeři byl bílý pudink. Ten mi moc chutnal. Po večeři jsme již měli čtení kronik a strašidelnou pohádku. Na tý jsem nebyl, protože už jsem šel spát. A to je celá tato Kronika.
--Meďák

Středa 20.7. – Den 4
Dnes jsem se vzbudil cca 1h před budíčkem, a tak jsem se rozhodl psát kroniku z 15.7. Když jsem to dopsal, tak jsem si lehl na cca 10 min a už jsem slyšel tu slast na uši... BUDÍČEK.. Tak jsem vylezl ze stanu na rozcvičku a rozcvičil jsem se, a pak se běželo na statek, na který jsem neběžel kvůli mému puchýři, tak jsem se rozhodl sekat dříví na třísky, aby byla najetá chálka.
Když se vrátili běžci tak byla snídaně, najeté rohlíky s česnekovou pomazánkou. Poté jsem se vrátil na třísky a když jsem je měl tak jsem šel rychle udělat tah a pak se šlo hrát do pevnosti, kde jsme si zahráli capture the flag nebo přebírání pevnosti a nakonec FFA. Všichni jsme si zablbli a užili pevnost, kterou postavila skupina lidí s Veveřakem v čele.
Poté jsme měli najetou chálku v podobě smažáku, no a pak byl odpolední klid a já tu na hamace píšu kroniku pro vás.
No takže po poledním klidu byl nástup do jídelny na svačinu neboli na jablka, které jsem pracně umyl, po svačině měl Veveřák 2. část přednášky o pobytu v přírodě. Poté jsme se měřili a následně odebrali na zdravovědu se Škebloněm, většina lidí neposlouchala, ale můžu říct, že jste přišli o docela zábavný program. No a poté následovala najetá večeře.
Následovalo taktické zabírání území a podporování obchodů. A den se zakončil čtením kronik, což tipuji, že právě ji čtu, a to bude za dnešek vše. No menší update, omylem jsem si smazal první část této kroniky, tak napíšu co se dělo i potom. Po kronikách jsme zpívali a měli docela najetou a sjetou atmosféru, poté jsem se s Praporem přesunul do jídelny, abychom s Klikařem vyjednali večerní chálku v podobě rohlíku, nakonec jsme měli polévku a chleba, no poté jsme si vyměňovali názory a když jsme se unavili informacema, tak jsme šli spát.
--Hugo
Ráno v půl deváté nás Škebloň svým líbezným hlasem vyštval z rozehřátých spacáků na rozcvičku, kde samozřejmě nechyběly cviky na ramenní pletenec do dobra a do příjemna. Ke snídani byla antivampýří pasta s rohlíkem a čaj. Po vyčištění zubů si poslední z našich řad dovyráběli placky se jmény stanů a poté proběhl tah CTH. Už to začíná být zajímavé a pomalu se schyluje k bojům mezi jednotlivými skupinami. Následoval boj v pevnosti, na jejíž stavbě jsem s ostatníma rádcema posledních pár dní pracoval. Byl jsem rád, když se vraceli bez stížností a s úsměvem, jelikož jsem předpokládal, že se jim pevnost líbila, ale možná to bylo tím, že k obědu byl smažený sýr s bramborem.
Pak následoval polední klid, který byl uprostřed parného dne potřeba jako sůl. Ano, bylo to už trochu pozdě, ale až dnes jsme křtili stany. Ke svačině byly červenozelené koule a ostatní si poslechli mojí přednášku o vybavení do přírody, o které ještě nevěděli (a teď, když to píšu, stále neví), jak se jim bude zítra hodit. Po skautometru proběhla nevyhnutelná přednáška o zdravovědě část druhá. Ta trvala dlouho a všichni byli ze slunce tak unavení, že do večeře se už nic nedělo. K večeři byla vynikající čočková polévka. Tehdy jsem se dozvěděl, jak čarodějnice řádila a co všechno mým bratrům provedla. Skřítek měl místo rukou badmintonové rakety, Kosmas měl koňskou hlavu, Rybák musel každou čtvrthodinu hlásit čas a Skokan do toho musel kukat jako kukačka. Nejhorší to podle mě měli Meďák a stále mlčící Prapor, kteří měli na potkání všem nabízet pití.
Zároveň Brácha, Afro a Lovec dovyhloubili novou latru, která byla hluboká 2,66 metru. Někteří vedoucí zkoušeli do jámy slézt a pak vylézt a výkon to byl vskutku nadlidský. Pod rouškou noci jsme si přečetli kroniky a Apollo, Impuls, Rybák a Foton hráli k poslechu i k tanci. A když už tábor spal, tak začala příprava materiálu na military hru a pak jsme šli spát i my.
--Veveřák

Čtvrtek 21.7. – Den 5 – Military hra
Ráno nás vzbudili okolo šesté ráno. Byla totiž military hra (zkratka MH) Téma MH: psí a omega virus. Já byl psí (ψ). Měli jsme supr bejsku (doupě / úkryt) ta vypadala zhruba takhle: - viz obrázek
Měli jsme vysílačky jako rádia a komunikační nástroje. Byly i vrtulníky, které nám donášely věci, o které jsme si zavolali na drop pointy, byli tam ale i satani, kteří vypadali nějak takto: - viz obrázek
Naštěstí nás uchránilo to, že jsme poslouchali jejich rádio: Rádio Satan. V rádiu Satan byla reklama na pizzu a kebab, což byl samozřejmě skem (podvod). Místo toho, aby nám ho přinesli, tak na nás zaútočili! Měli jsme na sobě tohle: obrázek a druhý tým měl tohle: obrázek Byla to moje 1. MH a dávám 🌟🌟🌟🌟🌟
--Šlofík
Den začal lahodnou sirénou a skvělými dýmovnicemi. Vedoucí vyhlásili nástup. Při nástupu jsme podstoupili kvalitní vojenský výcvik - 5 dřepů, 5 kliků a 7 angličáků. Rozdělili jsme se na dva týmy - Psí a Omega (to jsou viry, kterými jsme byli nakažení). Poté nám vedoucí řekli pravidla military hry, vzali jsme si uniformy, základní jídlo, pití a odebrali jsme se do naší základny. V naší základně, která byla zatím označena jenom modrým fáborkem, jsme našli protilátky a začali jsme stavět pořádnou základnu.
Mezitím se šlo na průzkum pro zásoby vody. Další eventy byly následující: vyrábění zbraní, čistička, střílení na střelnici, bylinky a čaj, telefon, záchrana oběti, nájezdy a schovávání před ZLÝMI SATANY. Taky jsme měli vysílačky a na jednom kanálu bylo Rádio Satan, dávám 5 hvězd. Celý den se obsazovaly body tím, že jsme tam přišli, a podepsali jsme se na papír. K večeři byly na vařiči skvělé polévky. A teď už dobrou noc!
--Foton

Pátek 22.7. – Den 6
Military hra skončila asi ve čtyři ráno, přivoláním repráku se zvukem přistávajícího vrtulníku pomocí šest metrů dlouhého V ze všech hráčů, načež se spalo do 9 hodin. Následovalo jen zpětné nabírání sil nabírání po military hře probíhající na koupališti v Kolinci. Vzhledem k tomu, že jsme se vodním radovánkám, jako vodní bitvy o nafukovací plavidla, stříkání z vodních pistolí, skákání, chůvička a lapání po dechu a řvaní věnovali jen pár hodin a zpět do tábora jsme se měli vracet až po sedmé stihli jsme ještě v Kolinci oběd obsahující rohlík i tah CTH. Když jsme se vrátili do tábora, byla zpětná vazba k military hře, přestože plánovaná byla už na ráno.
--Apollo
Jakožto příslušníka sekty satanů v military hře mě v pátek probudil simulovaný zvuk vrtulníku a také pokřikování najetých chábrů, které to prý mělo v rámci military hry zachránit.
Zvuk mě naštěstí probudil na max 5 minut. Po 5 minutách útrpného poslouchání zvuků vrtulníku jsem překvapivě opět upadl do tvrdého spánku. Mé druhé, a i tentýž den poslední probuzení, bylo kolem 9. hodiny. To už se totiž probouzeli všichni. Rozcvička ten den byla trochu jiná. Jako vždy jsme se dole v táboře protahli. Po protáhnutí pro nás ale vedoucí měli místo běhu na statek sbírání pokáceného dřeva v lese. Po nezvyklé rozcvičce jsme již konečně byli propuštěni na lahodnou a najetou snídani kde jsme se chábrovsky vyndali.
K snídani byla doslova vejce od našeho strejce. Po snídani jsme si dali nástup v krojích. Přibližně hodinu po nástupu v krojích jsme vyráželi na koupaliště do Kolince se jako správní skauti vyndat ten den o to více. Na koupališti v Kolinci jsme chábrovsky afkovali prakticky celý den. Kolinec jsme opouštěli až k večeru, a to ve formě aut chábrů vedoucích. Večer už na programu byla jenom první část debriefingu military hry.
--Ash

Sobota 23.7. – Den 7
Sedmý den tábora ráno jsem vstal a šel jsem na snídani, k snídani byly makové tvarohovky a naopak. Pak přijeli první rodiče, k obědu byly uzeniny, které se udily v udírně, pak se otevřely atrakce z pouti. Já jsem měl atrakci se třemi kalíšky a jedním míčkem. Potom byl táborák, při kterém se hrály scénky, my jsme měli scénku, která trochu připomínala "Among Us" a teď už dobrou noc.
--Kominík
Den, jako vždy, začíná "milým" probuzením píšťalky. Po rozcvičce a běhu na statek jsme si vychutnali snídani v podobě makové tvarohovky a tvarohové makovky. Následně jsme měli na výběr mezi linorytem s Minervou a pracemi v táboře, já si vybral linoryt, který mě hodně bavil.
Po nějaké chvilce, kdy přijeli někteří rodiče, vedoucí začali udit. A zatímco se udilo, se začaly rozvíjet různé pouťové atrakce, například bludiště, souboje a střelnice. A než se člověk rozhlédl, tak už byl slavnostní táborák, kde jsme si užili 5 scének a šli jsme spát.
--Skokan

Neděle 24.7. – Den 8
Ráno jsem byl vzbuzen na službu v kuchyni, kde jsme připravili k snídani zbytky jídel, co nám včera přivezly rodiče. Po snídani jsme měli nástup v krojích a zahájili jsme táborový den, poté jsme se připravili na celodenní výlet do Klatov. Kolem dvanácti hodin jsem odjeli na autobusovou zastávku v podobě špičkové taxíkové služby Klikaře, následovně jsme se vydali do Klatov autobusem a po vystoupení z autobusu byla naše první zastávka dům, kde je ubytovaná paní Tesařová (na jejíž louce dlouhé roky táboříme), před kterým jsem zpívali táborové písničky.
Poté jsme se vydali do centra, kde jsem provedl svůj první a snad i poslední nákup za dobu tábora v podobě kebabu, potom nás Škebloň provedl kolem hradeb Klatov. Naše další zastávka byla dochovaná barokní lékárna, kde jsem si z prohlídky pouze zapamatoval, že každý den mám v jídle kousky Číňanů nebo něco takového. Potom to byl víceméně konec celodenního výletu, takže jsme autem jeli zpět do tábora. Hned po příjezdu do tábora jsem byl přivítán další službou v kuchyni, kde jsem následující hodinu krájel. Po skončení večeře byl také ukončen táborový den.
--Red
V neděli ráno jsem se probudil a šel jsem na snídani. Na snídani byly makovky s kakaem. Bohužel já jsem držel hladovku, a tak jsem jen pozoroval, jak si dopřávají ostatní. Po snídani odjeli rodiče a my jsme vyrazili do Klatov. Nejdříve jsme navštívili paní Tesařovou, která vlastní pozemky, kde táboříme. Zazpívali jsme jí pár písniček a následně odešli. Jen tak pro zajímavost, při zpěvu se na nás přišlo podívat asi 20 cizích lidí. Poté jsme si všichni koupili na náměstí kebab a následně ho tam snědli (stále jsem držel hladovku). Ale přesto jsem si ho koupil.
Poté jsme si prošli Klatovy a v 16 hodin jsme měli domluvenou prohlídku lékárny. Lékárna byla archaická a pocházela z doby baroka. Mně osobně se lékárna líbila. Po prohlídce jsme se rozloučili s Rosomákem, Buffym a Koumákem, kteří následně odjeli. Ihned poté jsme šli ještě na nákup a následně vedoucí usoudili, že už je pozdě, a do tábořiště jsme tak jeli autem. Večer mi skončila hladovka, a tak jsem si už mohl dát zasloužený kebab. Následně asi okolo půlnoci Jitka složila skautský slib. A takto se ukončil nabitý nedělní den.🙂
--Felčar

Pondělí 25.7. – Den 9
Ráno po budíčku jsem dostal na starost Rozcvičku, byla dost kvalitní. Poté byla snídaně - vločky. Po snídani následoval nástup v krojích. Po něm jsem já, Profesor, Klikař, Apollo, Veveřák a Lovec drancovali stany (vyhazovali špinavé věci ze stanu). Pak byl debriefing military hry, v průběhu byla svačina - meloun. S Klikařem, Apollem, Bráchou a Kočím jsme hráli scénu s šachy. Pak k obědu bylo slavné chilli con carne, které bylo následně i k večeři. Po obědě jsme si představili královskou hru bez králů - šachy, kde může za tým bílých hrát např.: Škebloň, Klikař, Apollo, Ash a Hugo. A hrát proti týmu černých např.: Buddha, Vojta, Felčar, Prapor a Lišák.
Následoval polední klid. Pak začala výroba štítů, v průběhu jsme starší jezdili do sprch, teda.. pouze jen jedna várka, protože došla teplá voda. Malé jsme zabavili sporty a v mezičase jsme já a Apollo a Veveřák a Lovec a Prapor a Šašek a Felčar a Lišák a Skokan a Písař a Kosmas a Red a Impuls připravovali pro mladší bojovku. Já s Apollem jsme měli za úkol hrát u táboráku dětem, co čekali na bojovku. Poté jsem jen napsal rozpis hlídek a šel spát.
--Rybák
Ráno jsme začali rozcvičkou a snídaní. K snídani byly vločky a já společně s dalšími členy Essexu jsme myli připálené vločky. Krátce po nástupu v krojích nás napadli Vikingové. Vikingové vyhazovali všechny nečistoty ze stanu, pokud jsi je nepodplatil. Ještě než začal oběd, umývali jsme další nádobí a připálený plech. K obědu bylo chilli con carne. Po obědě bylo otevření hry králů bez krále a polední klid. Program po obědě byl mytí u Vrby a výroba štítů. K večeři bylo chilli con carne a zase připálený hrnec. Večer byla bojovka a šlo se spát.
--Lišák

Úterý 26.7. – Den 10
Ráno byla rozcvička, po které byla speciální snídaně. V nabídce byly ranní tvary a to: tmavé koule, míchané koule, tmavé mušle, světlé čtverce, mléko a chilli con carne. Po snídani byl tah CTH a pracovalo se na štítech. K svačině byl meloun a chilli con carne a hrály se šachy. K obědu bylo lahodné rizoto a po něm byla porada s rádci, a pak se šlo na bylinky s Veveřákem, abychom z nich udělali čaj.
V lese padla na kostce 5 a to spawnulo vzácný encounter s NPCéčkem Brácou, s kterým jsme odešli do tábora, kde byl krátký mapový workshop a zase se hrály šachy, během těchto programů se cháloval meloun.
Pak se jelo mýt. Tam jsme potkali nějaký chábry. Večer jsme chálovali špenátový krém, který vyhrál anketu nad paprikovou pomazánkou a pak se šlo spát.
--Písař
Ráno jsem se vzbudil. Jako vždy jsem se šel podívat na denní rozkaz a co bude k jídlu. Poté byla rozcvička, při které jsme se protáhli a běželi na statek a zpátky. Na snídani jsme nejdříve měli zahlasovat tzv. večerní emulzi a náhle jsme si vyvolili tvary s mlékem nebo lahodné chilli con carne. Po snídani byl nástup v krojích, a chvíli poté začal tah CTH. Ukončení tahu znamenalo, že si dáme svačinu. Náhle po svačině jsem nedělal prakticky nic až do oběda.
K obědu jsme měli rizoto, které bylo delikátní. Po obědě byl program docela nabitý. O poledním klidu někteří dokončovali štíty. Já jsem ho jen nalakoval a pak jsem šel chillovat. Po poledňáku jsme měli Veveřákův čajový workshop, kde jsme sbírali bylinky jako např. mateřídouška, žebříček a malinovník. Po konci workshopu jsme potkali Brácu, který se zde zdržel bohužel jen na chvíli. Náhle poté byl Impulsův mapový workshop, kde jsme si ukazovali, jak se pracuje s mapami, buzolami a GPS.
Po workshopu se někteří šli mýt k Vrbě a já jsem zůstal v táboře. Na večerním nástupu jsme svěsili vlajku, a potom jsme šli na večeři, což byla špenátová polévka. Polévku jsme chvíli jedli. Po polévce bylo ještě přečtení kronik a pak jsme šli spát.
--Míček

Středa 27.7. – Den 11
Tento den začal poněkud netypicky, a stalo se tak mnohem dříve, než za lesy začaly prosvítat první paprsky slunce a než započalo ranní cvrlikání místních druhů ptactva. Den začal ještě během doby, kdy obloha zůstává poseta mnoha hvězdami a jediné světlo utváří Měsíc, přestože všichni, až na noční hlídku, leželi ve spacácích a vyčkávali zvuk píšťalky oznamující začátek rozcvičky. Proběhl totiž přepad na náš tábor, aniž by si hlídka všimnula jakékoliv podezřelé skutečnosti. Tudíž stejně jako roky minulé se přepad zdařil a nedokázali jsme napravit neúspěchy z let minulých. K našemu štěstí však přepadající nenapáchali v táboře příliš škody, a nic z našeho tábora nezmizelo, ba právě naopak, stejně jako předcházející roky zůstal na našem táborovém náměstí ležet toaletní papír, tentokrát i s dopisem od přepadajících. Avšak za předpokladu, že bychom tuto ne zcela šťastnou událost zanedbali, začalo pro tábor ráno zcela normálním způsobem, a to písknutím na rozcvičku, jenž byl posunut až na devátou hodinu, jelikož bojovka pro mladší členy se protáhla až přes půlnoc.
Rozcvička čítala jako vždy protažení v táboře, běh na statek, protažení dole a běh ze statku zpátky dolů do tábora, kde nás poté čekala snídaně obsahující rohlíky s marmeládou. Krátce po snídani se konal nástup v krojích s vyvěšením státní vlajky, do této doby se nedělo nic speciálního. Na nástupu v krojích byly již teď oznámeny dvě nové přezdívky, konkrétně Šlofík pro Mikiho a Betadine pro Kubu M. Očekává se, že další nové přezdívky budou ještě oznámeny. Jakmile nástup v krojích skončil, odebrali se regenti jednotlivých skupin s jejich poradci na dohrání tahu CTH z předchozího dne, a ihned poté byl vyhlášen tah nový, takže jsme se během dopoledne věnovali celotáborové hře.
Když všechny skupiny dohrály svůj tah, tak někteří pracovali, ostatní si prozatím mohli užívat volna, a to až do svačiny, což byly banány rozdávané formou strašáků. Tou dobou se již směrem k našemu táboru valila černá mračna, a tak si déšť nedlouho po strašácích zabubnoval na naše stany. Déšť k našemu štěstí neměl dlouhého trvání, takže jsme vyčkali až do oběda, ke kterému jsme jedli těstovinový salát. Během poledního klidu jsme dohráli tah CTH, a jakmile polední klid skončil, vznikl prostor na dlouho plánované samoobslužné výlety. Jelikož naše skupina Northumbrie v tento den zastávala službu na mytí, tak jsme šli na lehčí a kratší samoobslužný výlet než jiné skupiny. Obdrželi jsme celkem tři hlavní úkoly: vydat se do Číhaně nebo Lukoviště, najít a určit alespoň pět rostlin a pět živočichů a také v obci od místních vyzjistit a zapsat si, co se v posledním roce v obci událo.
My jsme si vybrali Číhaň. V momentě, kdy jsme se nacházeli na náměstíčku v Číhani, tak Číhaň až na pár aut působila poměrně mrtvým dojmem. Nakonec jsme při cestě nazpátek u obecního úřadu narazili na nějakou zahradnici, takže jsme se zkusili zeptat právě jí. Jenomže tato zahradnice prý vůbec nebydlela v Číhani, čili nám nic moc neřekla, a nasměrovala nás se zeptat přímo úřednice na úřadě. Jenže jsme narazili na další problém, a to ten, že úřednice nebydlí v Číhani. Úřednice nakonec zavolala jiné úřednici, a tak jsme zpět do tábora alespoň neodešli s prázdnou. Do tábora jsme dorazili jako první, a protože se až do pozdní svačiny, což byl meloun, nic nedělo, tak jsem jako mycí služba trávil čas ve společnosti různorodého nádobí a houbičky s jarem. Namísto původně plánované paprikové pomazánky jsme večeřeli pomazánku rybičkovou, avšak ti, co měli zájem, mohli rohlíky s pomazánkou vyměnit za těstovinový salát, kterého zbylo opravdu hodně.
Kromě krátkého čtení kronik neproběhl žádný večerní program, neb zájemci z řad rádců, podrádců a jiných skautů ve věku podrádců tuto noc měli možnost vyrazit na svůj již druhý výsadek za tábor. Po vyčištění zubů jsme proto ulehli do spacáků a spali až do čtvrtečního rána.
--Kosmas

Čtvrtek 28.7. – Den 12
Vzbudil jsem se v 8 hodin na rozcvičku. Po běhu na statek byly záviny a bábovky. Po svačině byl víceméně klid. K obědu byl buřtguláš. Po klidu byl samoobslužný výlet. K večeři byly leviňáky.
--Buddha
Ráno nás jako vždy probudili na ranní nástup s rozcvičkou. K snídani bylo těsto s mákem, těsto s tvarohem a těsto bez ničeho. Poté jsme pokračovali na štítech. Ke svačině byl kravský výměšek s mrtvými plody, k obědu byl gulášobuřt. Po odpoledním klidu byly samoobslužné výlety. Ke svačině byly čtyři měkké broskve plus zbytek tvrdých. Během svačiny jsem byl povolán, abych šel na rozmluvy se Škebloněm a Klikařem. Domluvili jsme se na tom, že splním vlčácký a skautský slib najednou. K večeři byl opálený žitný dort s nenarozenými kusy drůbeže. Přijel Bráca kvůli slibování a návštěvě, poté nás odvedl ke slibovému ohni, kde jsme odslibovali vlčácký a skautský slib.
Vlčácký slib:
Slibuji, že se vynasnažím být poslušným vlčetem své smečky,
se kterou budu hledat nejvyšší Pravdu a Lásku,
že každý den vykonám dobrý skutek.
(Bonusově k tomu mohu říci: “K tomu mi dopomáhej Bůh”)
Skautský slib:
Slibuji na svou čest, jak dovedu nejlépe:
sloužit nejvyšší Pravdě a Lásce v každé době,
plnit povinnosti vlastní a zachovávat zákony skautské,
duší i tělem být hotov pomáhat vlasti i bližním.
(Znovu bonusově k tomu mohu říci: “K tomu mi dopomáhej Bůh”)
Po odslibování jsme byli Brácou odvedeni do tábora a šli jsme spát.
Tuto kroniku píšu 29. července 2022, což je následující den.
--Petr

Pátek 29.7. – Den 13
Vzbudil jsem se a šel jsem na nástup s rozcvičkou. Potom byl překvapivě další nástup, ale ten byl na snídani. Ke snídani byla sýrová pomazánka, ale já si dal Pekelníkovy tousty. Ke svačině byla broskev. Potom byl oběd. K obědu byla cibulová polévka. No, vlastně píšu takový jídelníček. Po obědě jsme si dali fight s Nerf. Bylo to dobrý. Co bylo k večeři nevím, protože to píšu ještě před ní a teď tady sedím, nebo stojím a čtu kroniku.
--Kuba
Jako každé ráno mě vzbudilo zapískání na rozcvičku. Součástí rozcvičky je taky běh ze statku, ovšem dnes jsme běhali z obzoru, protože Apollo. Potom byla snídaně, ke které byly rohlíky s pomazánkou. Potom byl tah CTH a mytí nádobí, protože jsem byla služba. Na to proběhla svačina, ke které byly broskve a já zjistil, že houpačka nebyla suchá od barvy tou těžší cestou. Na to jsem musel mýt více nádobí, dokud nebyl oběd, ke kterému byla cibulačka. Následoval polední klid , kde Hugo spíše vysvětloval svoji hru, která se nakonec nestihla kvůli dešti. Potom byla svačina, ke které byla jablka.
Poté lidé jako já museli dokončit malování štítů, což jsem já teprve začínal, jelikož jsem byl v nemocnici, když program začal. Nakonec došly barvy takže jsem ho ani nedokončil. Potom jsme šli za obzor pro hasicí workshop, kde Škebloň vzal vyřazené hasicí přístroje a nechal nás je použít. Poté začalo pršet, takže místo táboráku se začalo zpívat v boudě. Když přestalo pršet, tak nakonec táborák proběhl. Táborák proběhl velice rychle, ale i tak jsme stihli pokřtít nové členy s přezdívkou a taky švihnout ty se 3 orlíma perama. Poté se zazpívala večerka a šlo se spát.
--Kuchtík

Sobota 30.7. – Den 14
Hned ráno, co jsem vstal, byl nástup, na kterém jsem se dozvěděl, že bude poslední tah celotáborové hry a rozdají se ceny podle toho, jak jsme se v ní umístili. Náš tým Essex byl na čtvrtém místě. Já jsem si jako cenu vybral provazový náramek a baterku. Po výběru cen jsme si měli sbalit a všichni mýt nádobí bez ohledu na to, kdo je služba. Pak začaly pomalu přijíždět rodiče a začaly si brát děti a teď předpokládám, že skoro všichni sedíme v autě a jsme na cestě domů. Konec tábora.
--Betadine

Fotky a videa z tábora:
Fotky z tábora již brzy!

E-kroniku zpracoval Team Vatra.